06 juni 2012

Kent - KB Malmö, 120602

Kom till kb redan klockan 17 den 1:a juni. Det var igen annan där såklart.
Tre timmar senare kom även Aino och Helena och stannade en liten stund innan de gick för att duscha osv.

Det blåste och regnade men som förstaplatsare så kunde man sitta under tak. Det fick jag iallafall göra till 21 då det skulle vara ett band som skulle sela och en vakt sa att jag inte fick sitta där mer. Jag flyttade mig och kunde undkomma regnet ändå. En stund senare så kommer Amanda och håller mig sällskap och runt 22 får vi sällskap av Lovisa mfl som kommit med tåget.

Över gatan så ligger där ett nattöppet bageri. Vi hade hunnit bli totalt 7 pers så vi ockuperade stället en stund medan vi väntade på resten av folket. När de hade kommit runt 00 så bestämde vi oss för att försöka sova några timmar inomhus. Jag klarade att sova typ en timme men begav mig tillbaka till kb runt 04. Tiden flöt på rätt snabbt under dagen och med hjälp av sovsäck, foliefilt och sällskap så höll man sig varm under det trista vädret.

Vi hade blivit lovade ett bra insläpp av vakterna, men det gick inte riktigt som planerat utan det blev lite stress och kaos. Vi som hade nattat och som skulle komma på första raden fick göra det iallafall och det var en lättnad!

Redan sekunderna innan kent gick på scenen så visste jag att det skulle bli helt fantastiskt.
Och det blev det. Trots att det var trångt så blev det ändå dans. Det var svettigt och varmt och kent fick kasta vattenflaskor till oss från scenen när inte vakterna gav oss vatten. Illa!

Jocke log mycket under konserten, det kändes som att alla var glada. Fick även hålla Martins hand en kort stund och när våra blickar möttes så fick jag en känsla av igenkännande. Vilket inte skulle vara helt omöjligt, men det skulle vara lite kul om han faktiskt kom ihåg mig. Men det spelar ingen roll, det kändes ändå fint.

Det var nog den bästa spelningen på länge länge. Bättre än Vega. Jag har nog aldrig varit så extremt närvarande som jag var och jag minns fortfarande känslan. Jag har lätt för att glömma annars. Saker som är extremt känslosamma gömmer sig lätt någonstans där jag inte kan hitta det.

Efter konserten så skyndade jag mig att köpa min tygpåse och sen åkte jag med taxi till Lilla Torg för att träffa min fina Gary. Ett par fantastiska dagar och jag tycker att mina kentvänner är himla fina också. Det gör extremt mycket!

Inga kommentarer: