23 juli 2012

Kent - Göteborg 120714

Jag och Gary tog bussen till Göteborg vid 11.20 på lördagen och var inte framme förrän runt 16 pga en olycka på motorvägen. Eftersom att vi inte skulle köa eller så utan stå längre bak, så bekymrade det oss inte så mycket. Det skulle bli så himla fint att få se kent med honom och jag kände mig glad.

Vi hittade till vandrarhemmet och installerade oss där, myste lite i sängen medan vi laddade mobilerna och sen packade vi om för konsert. Vi planerade att äta innan, och vi slängde i oss lite korv från en kiosk som låg i anslutning till konsertstället.

Vi träffade Palle, Amanda, Emeli och en vän till dem en bit bak i kön som rörde på sig sakta framåt. vänner längre bak i kön som vi gick med mot ingången.Vi hakade på dem och sen letade vi upp en mysig plats att stå/sitta på medan vi väntade. Folk började resa sig två timmar innan och det var lagom roligt att stå upp den tiden.

Då detta var min första konsert på sommarturnén så var jag förväntansfull på Ögon/Klåparen. Jag hade lyckats att lyssna på just Ögon några dagar innan den spelades i Helsingfors vilket ju var lite lustigt. När den äntligen började spelas bakom skynket så kände jag hur hjärtat började slå lite snabbare och jag kände tryggt Gary bakom mig.

Jag visste såklart tidigare om "rummet" de spelade i men det var häftigare att få se det irl. Bästa idén!
Var ett tag sen jag fick höra Klåparen live också och jag hade nästan glömt hur bra den är.
De spelade Berg&Dalvana också vilket jag anade då jag hört att den soundcheckats och det gjorde mig glad. Så himla fin låt. Jag drog Garys armar lite hårdare omkring mig och kände värmen från honom i min rygg. Likaså under Utan dina andetag.

Under Mannen i den vita hatten så väntade jag spänt för att se om det kom någon konfetti, det gjorde det inte. Men de nya extraverserna var så himla fina att höra i ord och inte bara läsa i text.
Det var en underbar konsert och Gary tyckte om det också. Mina två viktigaste saker på samma plats vid samma tillfälle, det händer bara en gång.

Inga kommentarer: