25 september 2011

Jag har pratat med Elvis och rört vid hans hår

Den 25:e dagen i september har snart passerat. Både igår och idag har det varit fint väder, blå himmel och lagom varmt. Imorgon börjar en lång vecka, ska jobba en hel del. Skönt på sätt och vis.
Har för mycket i huvudet just nu, att sitta hemma och grubbla över det känns inte så lockande.
Jag vet inte vad det är med mig ibland. Jag är inte den som lätt fattar intresse för någon, men å andra sidan har jag haft ett förhållande under de åren av mitt liv som man kanske lättast blir kär. Generellt sett. Jag har haft intresse för personer som jag idag inte längre har det alls. Kanske har man ett intresse och sen svalnar det naturligt när det inte blir besvarat. Kanske?

Jag måste dock sluta att bara blogga om känslor. Jag vill inte att det är den bilden som folk ska få av mig, hon som blir kär i alla. Haha. Fast så är det ju såklart inte, överdrev lite.
Men kär och intresserad är ju två skilda saker. Intresserad är man ju när man är nyfiken och vill veta mer. Man känner att det finns något där. Sen om det senare utvecklas till kärlek eller vänskap, det är ju en annan sak. Det är iallafall så att det nu är ett intresse för någon. Om det inte redan har framstått.

Den här helgen har varit lugn och skön. Har haft lagom med saker att göra och jag har dessutom hunnit städa. Det är skönt att komma hem till en ren lägenhet.

Jag har dock ätit som en häst. Fyfan vilken matångest jag har nu alltså. Sen vet jag ju att jag inte ska hoppa över måltider som "straff", men ikväll vet jag verkligen inte vad jag ska äta. Köpte ett paket nudlar, och det är ju inte så himla nyttigt. Dock inte jätteonyttigt heller. Har inte så mycket hemma.

Äh, detta var rätt meningslöst inlägg egentligen men alltså. What to do. Insåg precis att jag knappt har pratat med någon (med min röst) på hela dagen. Bra...

Inga kommentarer: