20 november 2011

Det enda som rört sig här är tiden

Det är snart ett nytt år.
Som vanligt så går månaderna från juni till december så snabbt att man knappt vet ordet av.

Jag har börjat skriva på någon slags... livshistoria. Det är inte så intressant för andra skulle jag tro.
Men för mig kanske. Som någon slags terapi. Vad vet jag?

Helgen. Som inte riktigt blev av.
Jag har mått så konstigt de senaste dagarna. Känslomässigt och fysiskt.
Känns hela tiden som att jag ska svimma, jag är yr och kraftlös. Spänningar i huvudet. En slags konstig smärta i magen. Men inte illamående.
Jag vet inte. Det går säkert över.

Det är så mycket jag saknar nu. Vissa saker går att ordna andra inte.
Saknade min pappa så mycket en dag, så jag ringde honom. Vi pratade en stund och det kändes bättre.
Lilla pappa. Den enda pappa jag har, som jag inte hade förut. Är rädd att förlora honom igen.
Är rädd att förlora mamma också och resten av min familj såklart.

Att förlora Lisa var oerhört svårt. Jag vill inte ens tänka mig den dagen då min blodsfamilj är borta också. Jag vet att det är dumt att tänka på det, men det är ju oundvikligt. Jag borde hälsa på mamma oftare. Jag ska göra det.

Har börjat lyssna på Beatles också.

Inga kommentarer: