23 augusti 2010

En himmelsk drog

Igår, söndag, Lars Winnerbäck.

Ja. Så var det dags. Varje gång Lasse har varit här nere har jag av olika anledningar missat honom och inte kunnat gå. Det har gjort mig så jäkla ledsen då jag ändå har lyssnat på honom ett tag.
Därför bestämde jag mig för att köa tidigt och säkra min plats vid staketet.

Strax innan 06.00 var jag på plats. Den enda där utöver diverse städare och ordningsvakter. En av dem kom fram till mig och önskade att jag satt där för att jag var för full för att orka gå hem, men tyvärr. Förklarade att jag skulle se Lars Winnerbäck. Han tyckte jag var rätt knäpp tror jag.
Men omkring 14 timmar önskar jag att det räckt för kent.

LW-familjen kom vid åtta (de som åker runt och ser alla typ) och Tobbe kom vid 8.30. Skönt med sällskap och ett mjukt liggunderag (r.i.p).
Och sen kom det inte så många fler på ett tag. Utan det kom regn. Så mycket regn. Tack till den som uppfann ponchon säger jag bara och tack för att det finns systemkameraväskor med regnskydd.

Dagen gick ganska fort ändå. Rätt var det var så spelde Miike Snow och omg det var dåligt alltså. Inte det tekniska framträdandet utan mer musiken. Inte min smak alls.

Efter ytterligare en timmes väntan efter detta så var det dags för Lars. Wow. Han stod där, mitt på scenen, solo med sin gitarr och tittade ut över ett publikhav jag nog själv varit rädd för att se. Han verkade ganska överväldigad. Han drog av några låtar och det var så himla bra.
Efter ett tag fick även resten av bandet vara med. Det var fioler och gitarrer och trummor och bas. Dock såg man inte så mycket, scenen är så himla hög där och de stod långt in. Var lite kent-anda på det när skynket föll och allt på plats med det.

Han spelade i två hela timmar och vid "om du lämnade mig nu" grät jag nästan för att det var så himla fint.
Även mina favoriter kom med och jag blev så glad.

Han avslutade med "Kom ihåg mig" och det var så mäktigt. Jag var så trött, orkade inte hoppa så mycket och orkade inte sjunga så mycket men tyckte att det var otroligt fint och bra.
Hoppas han gör turné snart igen.

Finaste Lasse.

Inga kommentarer: