01 augusti 2010

Glasäpplen

Augusti. Sommaren är snart slut och jag som tänkte att jag skulle ta tillvara på den detta året.
Jag har jobbat mycket, och det är ju hur bra som helst egentligen.
Avslutade nu i veckan ett projekt där jag skulle varit i två veckor, men vi blev klara tidigare. Nästa vecka väntar ytterligare några dagars jobb.

Snart är det Malmöfestival också. Längtar efter Langos, Wokad älg, friterad banan med glass och meningslösa stånd längs med gågatan. Och konserter såklart.

Och jag har antagligen fattat ett beslut. Det blir ingen dagisfröken för min del. Iallafall inte nu. Jag kan inte bestämma mig bara. Dessutom var jag ändå reserv 60.
Att det ska vara så svårt.
Ibland drömmer jag om att vara nån fancy sekreterare på ett exklusivt kontor i typ New York. Tänk vad fint det skulle vara. Ha en snygg chef, ha ha. Typ en sån där man alltid ser i filmer.

Nej men ärligt. Vad ska jag göra.
Jag känner mig inte ens hemma i Sverige. Trots att jag inte har varit någon annanstans. Knäppt va?

Inga kommentarer: