30 oktober 2011

Duett

Älskade lilla Lisa. Min bästa vän.
Hoppas du har det bra där du är. Jag tänker på dig oavbrutet.
Jag tänker på hur din päls kändes under mina fingrar,
och jag är så rädd att jag ska glömma bort det en dag.
Jag känner att du finns kvar här. Du finns kvar i luften och väggarna. I mina kläder.
Jag har foton utskrivna på dig. Så att du ska kunna finnas nära var jag än går.
Någonstans i mitt huvud inbillar jag mig att det blir lättare om jag skriver såhär.
Får ner allting i ord som jag aldrig kan säga till dig. Men som du kanske ändå redan vet.
Hade du varit här nu så hade jag lyft upp dig, hållit dig tätt intill mig, strykt dig över ryggen
och sjungit "Sång till friheten" som jag brukade göra. Lyssnat hur du spann till svar.
Du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen.

Inga kommentarer: